Author: Azhan

Dilema Rasuah Atau Derma

Permalink to Dilema Rasuah Atau Derma
Salah satu tugas paling besar pada tahun ini adalah menjadi ketua rumah sukan bagi rumah Waja (kuning). Di sini, setiap guru baru akan menjadi ketua rumah sukan sekurang-kurangnya sekali. Tahun lepas aku dah jadi penolong. Ingat dah terlepas tahun ni, rupanya tidak. Perkara yang paling memeningkan bagi ketua guru rumah sukan adalah mencari pelajar untuk

Hadiah Terbaik Untuk..

Permalink to Hadiah Terbaik Untuk..
Hadiah tidak semestinya sesuatu yang berupa wang ringgit atau harta benda. Banyak cara lain untuk kita menghadiahkan sesuatu kepada orang tersayang tanpa perlu membelanjakan wang. 1. Hadiah terbaik untuk seorang sahabat adalah doa 2. Hadiah terbaik untuk seorang musuh adalah kemaafan 3. Hadiah terbaik untuk seorang guru adalah kejayaan 4. Hadiah terbaik untuk murid adalah

28 Tanda Anda Sudah Menjadi Hamba Dunia

Permalink to 28 Tanda Anda Sudah Menjadi Hamba Dunia
Hari berganti hari, bulan berganti bulan.. Anda begitu sibuk mengejar rutin duniawi. Sedar tak sedar, usia sudah makin meningkat. Namun sedarkah yang anda mungkin sudah menjadi hamba dunia? Berikut adalah tanda-tanda anda sudah menjadi hamba dunia: 1. Anda tidak bersiap-siap saat waktu solat akan tiba 2. Anda melalui hari ini tanpa sedikit pun membuka lembaran

Coretan Sedih Buat Anak Lelaki Bila Mak Meninggal

Permalink to Coretan Sedih Buat Anak Lelaki Bila Mak Meninggal
Pesan buat anak-anak terutamanya anak-anak lelaki. Bila mak ayah kita mati, terjun lah turun dalam liang sambut mayat dia, buka tutup papan keranda dan angkat sebentar mayat mak ayah kita tu. Biar kita yang pusing mayat mak ayah kita tu mengadap ke kiblat. Biar kita!! Bukan orang lain. Jangan kita tengok je. Allahhurabi.. “Mak kali

Jom Bersama Kita #SelamatkanMalaysia

Permalink to Jom Bersama Kita #SelamatkanMalaysia
Negara kita kian dilanda krisis yang berterusan disebabkan kemerosotan keyakinan rakyat Malaysia dan masyarakat antarabangsa terhadap barisan pemimpin yang sedia ada. Mereka yang lantang bersuara mempertahankan situasi ini mengatakan bahawa tiada gunanya kita bergabung tenaga untuk menegaskan perlunya perubahan dan pembaruan. Mereka katakan bahawa tidak kiralah baik atau buruk seorang pemimpin itu, rakyat tidak berhak

Biodata Elfaeza Ul Haq, Artis Singapura Yang Telah Berhijab Sepenuhnya

Permalink to Biodata Elfaeza Ul Haq, Artis Singapura Yang Telah Berhijab Sepenuhnya
Biodata Elfaeza Ul Haq Nama Penuh: Siti Elfaeza Bt Mohmed Ehsan Ul Haq Nama Popular: Elfaeza Ul Haq Bangsa: Melayu (Kacukan Pakistan dan Melayu) Asal: Singapura Tarikh Lahir: 21 September 1985 Tinggi/Berat: 1.60m / 50kg Warna Mata: Coklat Gelap Bahasa: English, Melayu Pekerjaan: Pelakon, Penyanyi dan Pengacara Wikipedia: https://ms.wikipedia.org/wiki/Elfaeza_Ul_Haq Anugerah: Best Actress (Pesta Perdana Singapura)