Biodata Erissa Puteri

Erissa Puteri Solo

Biodata Erissa Puteri | Erissa Puteri mula dikenali peminat selepas menjadi finalis dalam rancangan pencarian bakat Ceria Popstar 2. Beliau menyertai Club Mickey Mouse (CMM) Malaysia, Disney Channel pada tahun 2017.

Selebriti cilik Erissa Puteri ini sebenarnya berasal dari keluarga yang mempunyai latar belakang muzik. Lahir dalam keluarga seni, kedua ibubapa Erissa Puteri juga pandai bermain alat muzik dan Erissa pula boleh menyanyi lagu di era 90-an dengan baik. Di samping itu, Erissa Puteri juga suka berpakaian seperti puteri dengan mengenakan aksesori di kepala.

Biodata Erissa Ceria PopStar 2

  • Nama Penuh: Erissa Puteri Binti Hashim
  • Nama Komersial: Erissa Puteri
  • Nama Panggilan: Erissa/Popo/Eriss/Esstee
  • Tarikh Lahir: 3 Januari 2003
  • Umur: 15 tahun (2018)
  • Negeri Asal: Kuala Lumpur dan Selangor
  • Pendidikan:
    – Sekolah Kebangsaan Bandar Baru Sungai Buloh (SKBBSB)
    – Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Jalil, Kuala Lumpur
  • Agama: Islam
  • Bangsa: Melayu
  • Warganegara: Malaysia
  • Pekerjaan: Penyanyi, Pelakon dan Model
  • Telefilem: Kasut Bola Pink (2017)
  • Artis Kegemaran: Dato’ Siti Nurhaliza, Agnes Monica dan Shila Amzah
  • Cita-cita: Akauntan
  • Instagram: @esstee_puteri

Aksi Comel Cute Erissa Puteri

Budak Sekolah ComelErissa Puteri

Erissa Puteri Dan Kawan Karib

Erissa Puteri Images

Erissa Puteri Photoshoot

Foto Erissa Puteri

Gambar Erissa Puteri Bertudung

Telatah Budak Sekolah Erissa Puteri


Carian Berkaitan
biodata erissa, erissa puteri biodata, erissa puteri 2018, erissa puteri whatsapp

Azhan

Seseorang yang cuba mempersembahkan sesuatu bermakna buat masyarakat.

More Posts - Website

Loading...

Tags: #erissa puteri biodata #erissa puteri profile #erissa puteri whatsapp #no telefon phone erissa puteri

Biodata Yuna Rahim, Pelakon Baru Berwajah Cute
Yuna Rahim ialah seorang pelakon muda Malaysia yang sedang meningkat naik. Bermula dengan filem
Biodata Ikmal Amry, Pelakon Kelahiran Hero Remaja 2017
Ikmal Amry, satu nama yang masih asing di bibir peminat seni tanahair di
Biodata Farhan Asri, Pelakon Muda Kelahiran Negeri Sembilan
Siapakah pelakon muda bernama Farhan Asri yang kini muncul dalam drama popular Cik Reen Encik
Biodata Cherpen Band, Kini Popular Dengan Lagu Pasti
Cherpen Band adalah kumpulan muzik yang sudah agak lama bertapak dalam industri seni
  1. author

    MUHAMMAD LUQMAN HAQEEM5 months ago

    Hye , sye amat kagum dengan BIODATA ERISSA PUTERI .Sye teringin nak jumpa Erissa , sye nak amik gambar dan minta autograft daripda erissa . Dah banyak kali sye nk cuba bercakap erissa tapi asik tk dpt je. Tapi ape pun sye tetap sokong erissa atau pun warissa .

    sekian terima kasih…

    Reply
  2. author

    Afiqah bt Razali2 months ago

    Hai.Wafiy lagi sesuai ngan ellya.ko x sesuai langsung ngan wafiy.aku Akan doakan yg wafiy akan kekal bersama ngan ellya.ko tu hanya menyemak je.jangan harap ko akan dapat wafiy.jodoh wafiy ellya bukan ko okey.so tolong cermin sikit diri tu.

    Reply
    • author

      Zarif ikmal2 months ago

      Tak payah lahh nak libatkan girilfriend aku.kau ni memang perampas ke

      Reply
    • author

      Zarif ikmal2 months ago

      Ellya tu girilfriend aku,knpa tak reply bila aku bersuara

      Reply
      • author

        Puteri Qella3 weeks ago

        Sorry bukan nak masuk campur tapi kenapa nak gaduh pulak ni

        Reply
    • author

      Aizatul Balqis2 months ago

      ko pahal nak cakap macam tu dekat kak erissa hah

      Reply
  3. author

    Zarif ikmal2 months ago

    Kau apahal nak hina erissa.nak gaduh ke

    Reply
  4. author

    Zarif ikmal2 months ago

    Kau pahal aizatul.nak bertumbuk ke

    Reply
  5. author

    Puteri Qella3 weeks ago

    Cantiknya Kak Erissa..biodata pun menarik.
    Saya suka shila amzah jugak

    Reply
  6. author

    HACKED1 week ago

    I WANT KISS YOU ERISSA

    Reply

Leave a reply "Biodata Erissa Puteri"