Biodata Erissa Puteri

Erissa Puteri Solo

Biodata Erissa Puteri | Erissa Puteri mula dikenali peminat selepas menjadi finalis dalam rancangan pencarian bakat Ceria Popstar 2. Beliau menyertai Club Mickey Mouse (CMM) Malaysia, Disney Channel pada tahun 2017.

Selebriti cilik Erissa Puteri ini sebenarnya berasal dari keluarga yang mempunyai latar belakang muzik. Lahir dalam keluarga seni, kedua ibubapa Erissa Puteri juga pandai bermain alat muzik dan Erissa pula boleh menyanyi lagu di era 90-an dengan baik. Di samping itu, Erissa Puteri juga suka berpakaian seperti puteri dengan mengenakan aksesori di kepala.

Biodata Erissa Ceria PopStar 2

  • Nama Penuh: Erissa Puteri Binti Hashim
  • Nama Komersial: Erissa Puteri
  • Nama Panggilan: Erissa/Popo/Eriss/Esstee
  • Tarikh Lahir: 3 Januari 2003
  • Umur: 15 tahun (2018)
  • Negeri Asal: Kuala Lumpur dan Selangor
  • Pendidikan:
    – Sekolah Kebangsaan Bandar Baru Sungai Buloh (SKBBSB)
    – Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Jalil, Kuala Lumpur
  • Agama: Islam
  • Bangsa: Melayu
  • Warganegara: Malaysia
  • Pekerjaan: Penyanyi, Pelakon dan Model
  • Telefilem: Kasut Bola Pink (2017)
  • Artis Kegemaran: Dato’ Siti Nurhaliza, Agnes Monica dan Shila Amzah
  • Cita-cita: Akauntan
  • Instagram: @esstee_puteri

Aksi Comel Cute Erissa Puteri

Budak Sekolah ComelErissa Puteri

Erissa Puteri Dan Kawan Karib

Erissa Puteri Images

Erissa Puteri Photoshoot

Foto Erissa Puteri

Gambar Erissa Puteri Bertudung

Telatah Budak Sekolah Erissa Puteri


Carian Berkaitan
biodata erissa, erissa puteri, biodata erissa puteri, erissa puteri biodata

Azhan

Seseorang yang cuba mempersembahkan sesuatu bermakna buat masyarakat.

More Posts - Website

Loading...

Tags: #erissa puteri biodata #erissa puteri profile #erissa puteri whatsapp #no telefon phone erissa puteri

Filem Dendam Pontianak (2019)
Dendam Pontianak adalah filem seram terbaharu lakonan pelakon cantik Fazura dan Remy Ishak.
Biodata Ira Kazar, Anak Kepada Pelakon Kazar
Siapa Ira Kazar? Gadis cantik ini adalah anak perempuan kepada pelakon veteran, Kazar.
Biodata Mimi Ernida, Pelakon Drama Kerana Dia Manusia Biasa
Siapa Mimi Ernida? Nama beliau mula mendapat perhatian peminat apabila membintangi filem aksi
Biodata Faez Nick, Pelakon Dan Model Berasal Dari Johor Bahru
Siapa Faez Nick? Jejaka berbadan sasa ini adalah seorang pelakon, duta dan model
  1. author

    MUHAMMAD LUQMAN HAQEEM1 year ago

    Hye , sye amat kagum dengan BIODATA ERISSA PUTERI .Sye teringin nak jumpa Erissa , sye nak amik gambar dan minta autograft daripda erissa . Dah banyak kali sye nk cuba bercakap erissa tapi asik tk dpt je. Tapi ape pun sye tetap sokong erissa atau pun warissa .

    sekian terima kasih…

    Reply
  2. author

    Afiqah bt Razali12 months ago

    Hai.Wafiy lagi sesuai ngan ellya.ko x sesuai langsung ngan wafiy.aku Akan doakan yg wafiy akan kekal bersama ngan ellya.ko tu hanya menyemak je.jangan harap ko akan dapat wafiy.jodoh wafiy ellya bukan ko okey.so tolong cermin sikit diri tu.

    Reply
    • author

      Zarif ikmal11 months ago

      Tak payah lahh nak libatkan girilfriend aku.kau ni memang perampas ke

      Reply
    • author

      Zarif ikmal11 months ago

      Ellya tu girilfriend aku,knpa tak reply bila aku bersuara

      Reply
      • author

        Puteri Qella10 months ago

        Sorry bukan nak masuk campur tapi kenapa nak gaduh pulak ni

        Reply
    • author

      Aizatul Balqis11 months ago

      ko pahal nak cakap macam tu dekat kak erissa hah

      Reply
  3. author

    Zarif ikmal11 months ago

    Kau apahal nak hina erissa.nak gaduh ke

    Reply
  4. author

    Zarif ikmal11 months ago

    Kau pahal aizatul.nak bertumbuk ke

    Reply
  5. author

    Puteri Qella10 months ago

    Cantiknya Kak Erissa..biodata pun menarik.
    Saya suka shila amzah jugak

    Reply
  6. author

    HACKED10 months ago

    I WANT KISS YOU ERISSA

    Reply
  7. author

    AisyahNurAin8 months ago

    Lawak betul lh budak2 ni kecik dh berebut2 makwe..spender pun mak basuh kn..

    Reply
  8. author

    Luna moonrise7 months ago

    Kome ni…x payahla nk jodohkan orang…jodoh diri sendiri pun x pasti kekal ke tak..
    Belajar dulu…lepas dah dapat kerja…Korang nk bercinta ngan anak raja pon orang dah tak kesah…

    Reply
  9. author

    hazimah7 months ago

    Hazimah

    Betul tu kecil kecil mana boleh nak jodoh jodohkan besar nanti lah ye

    Reply
  10. author

    Jerremy Insiong7 months ago

    Hai. Sya Jerremy Insiong dari Sabah. Umur sya 15 tahun. Saya juga minat dalam seni nyanyian. Hobi sya adalah memandu kereta. Saya berharap kita dapat berjumpa dan dapat membina sebuah single bersama sahabat sya khairil hisyam. Jika ada pertanyaan boleh telefon sya atau pun Whatsapp je sya di 0139089037

    Reply

Leave a reply "Biodata Erissa Puteri"