Lirik Lagu Bo La Duk Gewe (Nok Pese)

Bo La Duk Gewe Cover

Bo La Duk Gewe (Nok Pese)

  • Penyanyi: Wani Kayrie (cover)
  • Catatan: Bo la duk gewe adalah lagu original versi kelate yang membawa maksud “sudah-sudahlah bercinta”. Lagu cover dari Wani Kayrie terbitan Suria Records SRC setakat ini telah mencatat tontonan sebanyak hampir 3 juta di Youtube. Walaupun ada juga yang mengkritik Wani Kayrie di atas sebutan loghat kelate yang kurang menjadi dalam nyanyian itu, namun usahanya masih perlu dipuji. Maklumlah bukan senang nak kecek kelate kan!

bo lah duk gewe nok pese
kalu raso tidok bekene
nati ko jadi sakit hati..

duk saye dio abih tea
ore lain mari tok pande
duk buat aku tergilo baye..

lamo aku duk cari
puah aku duk nati
mu tok mari-mari
teraso kecik hati
demo lari tingga gi
sapa ko hari ni

sebab rupo mu lari
sebab reto tingga gi
mu pilih dio lagi
cinto hok slamo ni
dulu kito bejanji
nok hidup semati

bo lah duk gewe nok pese
kalu raso tidok bekene
nati ko jadi sakit hati..

nok wak lagu mano
cinto kito tok lamo
mungkin takdok jodoh kito duo
nok royak pun malu
ma duk tanyo menatu
takdok ayat doh aku nok tipu

tok tahu nok kato
takdir kito berduo
putus skerat jale sahajo
biar ku malu mama duk kato katku
bilola nyo nok buleh ko cucu
make tok lalu tido tok jenero
duk ingat ko mu stiap maso..

bo lah duk gewe nok pese
kalu raso tidok bekene
nati ko jadi sakit hati..

Video Lagu Bo La Duk Gewe (Nok Pese)

Bo La Duk Gewe Cover oleh Wani Kayrie

Video Bo La Duk Gewe di bawah pula dinyanyikan oleh Syahmi Rubin di smule. Jika dilihat dari loghat dan lenggok yang digunakan, memang jelas ore kelate. Haha..

Terjemahan Lagu Bo La Duk Gewe (Nok Pese)

Bo lah duk gewe nok pese
(Sudah-sudah lah bercinta, nak pesan)
kalu raso tidok bekene
(Kalau rasa tidak berkenan)
nati ko jadi sakit hati..
(Nanti jadi sakit hati)

duk saye dio abih tea
(Duk sayang dia habis-habisan)
ore lain mari tok pande
(Orang lain datang tak pandang)
duk buat aku tergilo baye..
(Duk buat aku tergila bayang)

lamo aku duk cari
(Lama aku duk cari)
puah aku duk nati
(Puas aku duk nanti)
mu tok mari-mari
(Kau tak datang2)
teraso kecik hati
(Terasa kecik hati)
demo lari tingga gi
(Kau pergi lari tinggalkan)
sapa ko hari ni
(Sampai ke hari ni)

sebab rupo mu lari
(Sebab rupa, kau lari)
sebab reto tingga gi
(Sebab harta, tinggalkan)
mu pilih dio lagi
(Kau lebih pilih dia lagi)
cinto hok slamo ni
(Cinta yang selama ni)
dulu kito bejanji
(Dulu kita berjanji)
nok hidup semati
(Nak hidup semati)

Bo lah duk gewe nok pese
(Sudah-sudah lah bercinta, nak pesan)
kalu raso tidok bekene
(Kalau rasa tidak berkenan)
nati ko jadi sakit hati..
(Nanti jadi sakit hati)

nok wak lagu mano
(Nak buat macam mana)
cinto kito tok lamo
(Cinta kita tak lama)
mungkin takdok jodoh kito duo
(Mungkin takde jodoh kita berdua)
nok royak pun malu
(Nak bagitau pun malu)
ma duk tanyo menatu
(Mak duk tanya pasal menantu)
takdok ayat doh aku nok tipu
(Takde ayat dah aku nak tipu)

tok tahu nok kato
(Tak tahu nak kata)
takdir kito berduo
(Takdir kita berdua)
putus skerat jale sahajo
(Putus sekerat jalan sahaja)
biar ku malu mama duk kato katku
(Biar ku malu mama duk mengata kat aku)
bilola nyo nok buleh ko cucu
(Bila la agaknya nak dapat cucu)
make tok lalu tido tok jenero
(Makan tak lalu tidur tak lena)
duk ingat ko mu stiap maso..
(Duk ingat pada kau setiap masa)

Bo lah duk gewe nok pese
(Sudah-sudah lah bercinta, nak pesan)
kalu raso tidok bekene
(Kalau rasa tidak berkenan)
nati ko jadi sakit hati..
(Nanti jadi sakit hati)

nok wak lagu mano
(Nak buat macam mana)
cinto kito tok lamo
(Cinta kita tak lama)
mungkin takdok jodoh kito duo
(Mungkin takde jodoh kita berdua)
nok royak pun malu
(Nak bagitau pun malu)
ma duk tanyo menatu
(Mak duk tanya pasal menantu)
takdok ayat doh aku nok tipu
(Takde ayat dah aku nak tipu)

tok tahu nok kato
(Tak tahu nak kata)
takdir kito berduo
(Takdir kita berdua)
putus skerat jale sahajo
(Putus sekerat jalan sahaja)
biar ku malu mama duk kato katku
(Biar ku malu mama duk mengata kat aku)
bilola nyo nok buleh ko cucu
(Bila la agaknya nak dapat cucu)
make tok lalu tido tok jenero
(Makan tak lalu tidur tak lena)
duk ingat ko mu stiap maso..
(Duk ingat pada kau setiap masa)

Bo lah duk gewe nok pese
(Sudah-sudah lah bercinta, nak pesan)
kalu raso tidok bekene
(Kalau rasa tidak berkenan)
ore ku saye milik ore…
(Orang ku sayang milik orang)


Carian Berkaitan

bo lah duk gewe lirik, lirik bo lah duk gewe, lirik lagu bo la duk gewe nok pese, lirik lagu boh hati gewe nakk pese

Azhan

Seseorang yang cuba mempersembahkan sesuatu bermakna buat masyarakat.

More Posts - Website

Loading...
Lirik Lagu Kisah Antara Kita – One Avenue Band (OAB)
Lirik Lagu Kisah Antara Kita Penyanyi: One Avenue Band Komposer: Reyhan (Anggota One
Lirik Lagu Bahagia – Eza Edmond
“Bahagia” adalah lagu nyanyian Eza Edmond. Lagu hasil ciptaan Hazmi Fahim ini telah
Lirik Lagu Lagi Syantik – Siti Badriah
Lagu yang sedang viral di Malaysia kini, Lagi Syantik nyanyian penyanyi dari negara jiran
Lirik Lagu Semakin – Siti Sarah (OST Halalkan Hati Yang Ku Curi)
Lirik Lagu Semakin Penyanyi: Siti Sarah Komposer/Lirik: Mera Utama Aku tak peduli Walau

Leave a reply "Lirik Lagu Bo La Duk Gewe (Nok Pese)"