Biodata Ismail Izzani, Penyanyi Lagu Sabar

Foto Ismail Izzani

Pasti ramai di antara anda yang tertanya-tanya siapa sebenarnya jejaka bernama Ismail Izzani yang tiba-tiba menjadi viral disebabkan lagu bertajuk Sabar. Ada yang mengatakan nama beliau popular disebabkan keunikan lagu yang dinyanyikannya dan juga suara beliau yang seakan-akan suara Justin Bieber sebelum matang.

Biodata Penuh Ismail Izzani

  • Nama Penuh: Nur Ismail Izzani Bin Zainal Nazeri
  • Nama Panggilan: Ismail Izzani
  • Umur: 17 (2017)
  • Asal: Ampang, Selangor
  • Ibu Bapa: Datuk Zainal Nazri Zainuddin dan Datin Suliza Salam
  • Adik-beradik: Anak bongsu dari tiga adik-beradik. Mempunyai dua orang kakak iaitu Nur Izzati dan Nur Falahi
  • Pendidikan: Sekolah Taman Ilmu dan Budi di Universiti Islam Antarabangsa, Gombak
  • Agama: Islam
  • Bangsa: Melayu
  • Warganegara: Malaysia
  • Kerjaya: Penyanyi dan Penulis Lagu
  • Lagu/Single: Sabar
  • Instagram: https://www.instagram.com/ismailizzani_
  • Twitter: https://twitter.com/ismail_izzani

Fakta Menarik Tentang Ismail Izzani

  • Merupakan anak kepada penyanyi popular tahun 80-an iaitu Datin Suliza Salam yang pernah popular dengan lagu Untuk Sekali Lagi.
  • Muzik video lagu Sabar nyanyian beliau sudah mencatat lebih 2 juta tontonan di Youtube sejak dimuatnaik pada 24 Februari 2017.
  • Lagu Sabar ini dihasilkan oleh Ismail Izzani sendiri dan komposer Omar K.
Gambar Keluarga Izzani Ismail Semasa Kecil

Gambar keluarga Ismail Izzani. Ismail Izzani (kiri), Nur Izzati (berdiri, kanan) dan Nur Falahi.

Gambar Aiman Tino, Tajul, Ismail Izzani

Ismail Izzani Dan Wany Hasrita


Carian Berkaitan

ismail izzani, biodata ismail izzani, ismail izzani biodata, gambar ismail izzani

Azhan

Seseorang yang cuba mempersembahkan sesuatu bermakna buat masyarakat.

More Posts - Website

Loading...

Tags: #Biodata Ismail Izzani #Ismail Izzani Biodata #Siapa Ismail Izzani

Biodata Ungku Hariz, Pelakon dan Suami Jihan Muse
Sedar atau tidak, sudah hampir 10 tahun artis bernama Ku Hariz atau nama
Biodata Jaslin Puasa, Aktor Kacak Kelahiran Felda Sungai Mas
Biodata Jaslin Puasa | Lahir dari program Hero Remaja 2007/2008, nama Jaslin Puasa
Biodata Elly Arifin, Dari DJ Radio & Pengacara Ke Pentas Lakonan
Biodata Elly Arifin | Mengikuti langkah rakan sekerjanya iaitu Adriana Adnan, Eleena Sui
Biodata Ben Amir, Semakin Laris Di Arena Lakonan
Biodata Ben Amir | Penangan drama bersiri popular, Suri Hati Mr Pilot sedikit
  1. author

    basyirah2 months ago

    assalamualaikum,abg mail saya suka samgat kat abg mail saya suka suara abg and macam macam lagi dari abg belum popular lagi saya suka abg

    Reply
  2. author

    aries2 months ago

    budak2 remaja yang tengah nak up…korang ada bakat suara so memang boleh la jadi penyanyi terkenal suatu hari nanti..cuma teringin la nak tengok korang nyanyi ramai2….buat persembahan bersama….Good luck guys !!!

    Reply
  3. author

    nurul ain2 months ago

    abang ismail hensem suara sedap memang cengini lah abang ismail
    Abang ,adik rasa adik dah jatuh cinta

    Reply
  4. author

    ain3 weeks ago

    assalammualaikum abg ismail saya suka sangat lagu abang saya suka masa abang nyanyi lagu bahasa ingeris tak puas saya dengar

    Reply

Leave a reply "Biodata Ismail Izzani, Penyanyi Lagu Sabar"