Home / Hiburan / Biodata Erissa Puteri
Erissa Puteri Solo

Biodata Erissa Puteri

Biodata Erissa Puteri | Erissa Puteri mula dikenali peminat selepas menjadi finalis dalam rancangan pencarian bakat Ceria Popstar 2. Beliau menyertai Club Mickey Mouse (CMM) Malaysia, Disney Channel pada tahun 2017.

Selebriti cilik Erissa Puteri ini sebenarnya berasal dari keluarga yang mempunyai latar belakang muzik. Lahir dalam keluarga seni, kedua ibubapa Erissa Puteri juga pandai bermain alat muzik dan Erissa pula boleh menyanyi lagu di era 90-an dengan baik. Di samping itu, Erissa Puteri juga suka berpakaian seperti puteri dengan mengenakan aksesori di kepala.

Biodata Erissa Ceria PopStar 2

  • Nama Penuh: Erissa Puteri Binti Hashim
  • Nama Komersial: Erissa Puteri
  • Nama Panggilan: Erissa/Popo/Eriss/Esstee
  • Tarikh Lahir: 3 Januari 2003
  • Umur: 15 tahun (2018)
  • Negeri Asal: Kuala Lumpur dan Selangor
  • Pendidikan:
    – Sekolah Kebangsaan Bandar Baru Sungai Buloh (SKBBSB)
    – Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Jalil, Kuala Lumpur
  • Agama: Islam
  • Bangsa: Melayu
  • Warganegara: Malaysia
  • Pekerjaan: Penyanyi, Pelakon dan Model
  • Telefilem: Kasut Bola Pink (2017)
  • Artis Kegemaran: Dato’ Siti Nurhaliza, Agnes Monica dan Shila Amzah
  • Cita-cita: Akauntan
  • Instagram: @esstee_puteri

Aksi Comel Cute Erissa PuteriBudak Sekolah ComelErissa Puteri

Erissa Puteri Dan Kawan KaribErissa Puteri Images

Erissa Puteri PhotoshootFoto Erissa Puteri

Gambar Erissa Puteri BertudungTelatah Budak Sekolah Erissa Puteri

About Azhan

Seseorang yang cuba mempersembahkan sesuatu bermakna buat masyarakat.

18 comments

  1. MUHAMMAD LUQMAN HAQEEM

    Hye , sye amat kagum dengan BIODATA ERISSA PUTERI .Sye teringin nak jumpa Erissa , sye nak amik gambar dan minta autograft daripda erissa . Dah banyak kali sye nk cuba bercakap erissa tapi asik tk dpt je. Tapi ape pun sye tetap sokong erissa atau pun warissa .

    sekian terima kasih…

  2. Hai.Wafiy lagi sesuai ngan ellya.ko x sesuai langsung ngan wafiy.aku Akan doakan yg wafiy akan kekal bersama ngan ellya.ko tu hanya menyemak je.jangan harap ko akan dapat wafiy.jodoh wafiy ellya bukan ko okey.so tolong cermin sikit diri tu.

  3. Kau apahal nak hina erissa.nak gaduh ke

  4. Kau pahal aizatul.nak bertumbuk ke

  5. Cantiknya Kak Erissa..biodata pun menarik.
    Saya suka shila amzah jugak

  6. I WANT KISS YOU ERISSA

  7. Lawak betul lh budak2 ni kecik dh berebut2 makwe..spender pun mak basuh kn..

  8. Kome ni…x payahla nk jodohkan orang…jodoh diri sendiri pun x pasti kekal ke tak..
    Belajar dulu…lepas dah dapat kerja…Korang nk bercinta ngan anak raja pon orang dah tak kesah…

  9. Hazimah

    Betul tu kecil kecil mana boleh nak jodoh jodohkan besar nanti lah ye

  10. Hai. Sya Jerremy Insiong dari Sabah. Umur sya 15 tahun. Saya juga minat dalam seni nyanyian. Hobi sya adalah memandu kereta. Saya berharap kita dapat berjumpa dan dapat membina sebuah single bersama sahabat sya khairil hisyam. Jika ada pertanyaan boleh telefon sya atau pun Whatsapp je sya di 0139089037

  11. Hai erissa.saya ni selalu mimpi tentang awak.saya selalu tengok club mickey mouse dan saya suka lagu yang awak dan yang lain buat sampai saya pun hafal lagu tu.kalau ada masa,kita boleh jumpa.kalau awak datang ipoh ke,awak boleh datang ke sekolah saya yang bernama sekolah menengah kebangsaan st.michael bila awak datang ipoh nanti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: