Home / Motivasi

Motivasi

Ucapan Hari Jadi Yang Ringkas Tapi Sweet

Happy Birthday Kek

Perasaan kasih dan sayang terhadap seseorang boleh dipamerkan dalam banyak cara. Sebagai contoh, anda boleh berikan ucapan hari lahir untuk insan yang rapat sebagai tanda yang anda tidak pernah melupakan tarikh hari istimewa di dalam hidupnya. Ucapan hari lahir atau hari jadi tidak semestinya panjang lebar. Cukuplah dengan uncapan yang …

Read More »

Motivasi Bisnes Buat Orang Kita

Pandelela Rinong masa Olimpik Rio 2016 yang lepas, menang pingat Perak dalam acara terjun seirama. Balik dari Rio, memang banyak habuan yang dia dapat. Sebuah kondominium harga RM700,000 dari Tenaga Stabil Sdn Bhd, RM500,000 oleh kerajaan negeri dan RM100,000 daripada sebuah syarikat swasta, Techninier Sdn. Bhd. Semua habuan yang dia dapat …

Read More »

Tips Mendidik Anak Suka Bekerja

Cara Didik Anak Suka Bekerja Anak comel kan? Cuba ko suruh anak tu “Adik, tolong ambilkan kunci kereta abah kat atas meja tu”. Sambil bermain dengan mainannya tiba-tiba jadi muncung dan cakap “Taknak lah”. Masa tu dia comel pun ko dah rasa tak comel. Kes kedua pula, macam bini muka …

Read More »

Dilema Rasuah Atau Derma

Salah satu tugas paling besar pada tahun ini adalah menjadi ketua rumah sukan bagi rumah Waja (kuning). Di sini, setiap guru baru akan menjadi ketua rumah sukan sekurang-kurangnya sekali. Tahun lepas aku dah jadi penolong. Ingat dah terlepas tahun ni, rupanya tidak. Perkara yang paling memeningkan bagi ketua guru rumah …

Read More »
error: