Diri Ambo (Bangkit Asal) – Halim Yazid

Lirik Lagu Dikir: Diri Ambo (Bangkit Asal) Penyanyi: Halim Yazid Ambo nak sambung kisoh diri sdiri Doh adik kakok kampung pakat nak dengar lagi Ambo hormat sanjung sgalo kasih sgalo budi Susoh hok ambo sanjung adik kakok ambik perati Oooooo.. ambo raso berbesar hati Oooooo.. terima kasih setinggi-tinggi Maso kecik …

Read More »

Mati Oh Mati – Cikgu Naim

Lirik Lagu Dikir: Mati Oh Mati Penyanyi: Cikgu Naim Oh mati.. oh mati.. Ramai doh ore mati Hok idup wojib mati.. Takdok ore bulih lari Oh mati.. oh mati.. mitok jange mati free Dale dunio moden mati free ramai tlajok Blombo moto eksiden nyo gi tepoh palo retok Sapa nerak …

Read More »

Resepi Terung Berlada Lemak-lemak Pedas

Resepi Terung Berlada 3 biji terung panjang dipotong 4 biji bawang merah besar (ditumbuk atau dikisar) 3 biji bawang putih (ditumbuk atau dikisar) 2 biji tomato dipotong dadu Segengam ikan bilis digoreng garing (boleh juga gantikan dengan udang kering) 2 biji cili merah (ditumbuk atau dikisar) 10 biji cili padi …

Read More »

Luahan Seorang Guru Zaman Moden

Fenomena El-Nino. Esok Johor sekolah. Cikgu-cikgu berharap esok cuti. Mak bapak berharap esok sekolah. Masing-masing ada reason. Cikgu harap dapat cuti untuk rehat. Mak bapak harap esok sekolah supaya mereka tak perlu ambil cuti kecemasan sebab jaga anak-anak yang bercuti. Dua hari lepas terbaca kat FB tentang seorang bekas cikgu …

Read More »

Resepi Pulut Durian Paling Sedap!

Bahan-bahan / Resepi Pulut Durian Buah durian yang siap dikopek (lebih sedap jika guna durian gred tinggi seperti durian D24, Musang King atau Udang Merah) Beras pulut 3 helai daun pandan 1 pek santan Gula mengikut citarasa. Boleh gunakan gula kasar, brown sugar, gula merah atau gula melaka (orang kelantan …

Read More »

Tips Perancangan Kewangan Terbaik Dr Azizan Osman

Pengurusan kewangan yang betul dan sistematik memang cantik secara teorinya namun ia bukan sesuatu yang mudah untuk dilaksanakan jika kita tidak komited. Tambahan lagi ketika ekonomi negara pun tidak berapa baik dan kita dibebani dengan pelbagai kos sara hidup seperti harga barang dan harga petrol yang meningkat ditambah lagi dengan …

Read More »

Tips Mendidik Anak Suka Bekerja

Cara Didik Anak Suka Bekerja Anak comel kan? Cuba ko suruh anak tu “Adik, tolong ambilkan kunci kereta abah kat atas meja tu”. Sambil bermain dengan mainannya tiba-tiba jadi muncung dan cakap “Taknak lah”. Masa tu dia comel pun ko dah rasa tak comel. Kes kedua pula, macam bini muka …

Read More »
error: